Home Forums General 20 pure ranger DEX

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #16485
    Korvel
    Member

    Hello all please find below what i concluded in a ranger pure nowadays. not an alternate weapon though but there should be some work that could be done. Please feel free to criticize

    [font=courier]
    Character name:
    Classes: 20 Ranger, 10 Epic
    Race: Aasimar Scourge · · ·Alignment: Lawful Good

    · · ·Start Tome Final
    Str:· · ·8· · 6 · ·17 · · ·HP:· · · ·1685 · · ·AC:· ·129
    Dex:· · 18· · 6 · ·80 · · ·PRR: · · · 149
    Con:· · 18· · 6 · ·58 · · ·MRR: · · · ·89 · · ·+Healing Amp:· ·158
    Int:· · 12· · 6 · ·41 · · ·Dodge: · 25/25 · · ·-Healing Amp:· · ·0
    Wis:· · 10· · 6 · ·19 · · ·Fort:· · ·229% · · ·Repair Amp:· · · ·0
    Cha:· · ·8· · 6 · ·16 · · ·SR:· · · · · 0 · · ·BAB: · · · · · · 20
    DR:
    Immunities: Level Drain, Freedom of Movement

    Heroic Past Lives
    ——————————————————————————————
    Past Life: Artificer(2)
    Past Life: Barbarian
    Past Life: Bard
    Past Life: Favored Soul
    Past Life: Fighter
    Past Life: Monk(2)
    Past Life: Paladin
    Past Life: Ranger(3)
    Past Life: Rogue(2)
    Past Life: Sorcerer(2)
    Past Life: Warlock

    Racial Past Lives
    ——————————————————————————————
    Past Life: Dragonborn
    Past Life: Human

    Iconic Past Lives
    ——————————————————————————————
    Past Life: Bladeforged(3)
    Past Life: Purple Dragon Knight
    Past Life: Shadar-Kai

    Epic Past Lives
    ——————————————————————————————
    Past Life: Arcane Sphere: Enchant Weapon(2)
    Past Life: Divine Sphere: Brace(2)
    Past Life: Martial Sphere: Doublestrike
    Past Life: Primal Sphere: Doubleshot(2)

    Special Feats
    ——————————————————————————————
    Harper Agent Tree
    Inherent Magical Resistance(2)
    Inherent Physical Resistance

    Saves:
    ——————————————————————————————
    Fortitude:· · · · ·58
    · vs Poison:· · · ·58
    · vs Disease: · · ·58
    Will: · · · · · · ·31
    · vs Enchantment: ·33
    · vs Illusion:· · ·33
    · vs Fear:· · · · ·34
    · vs Curse: · · · ·31
    Reflex: · · · · · ·80*
    · vs Traps: · · · ·87*
    · vs Spell: · · · ·82*
    · vs Magic: · · · ·80*
    Marked with a * is no fail on a 1 if required DC met

    Energy· · · ·Resistance and Absorbance
    ——————————————————————————————
    Acid: · · · · · · · ·11 · · · · · · 2%
    Chaos:· · · · · · · · 0 · · · · · · 0%
    Cold: · · · · · · · ·11 · · · · · · 2%
    Electric: · · · · · ·11 · · · · · ·29%
    Evil: · · · · · · · · 0 · · · · · · 0%
    Fire: · · · · · · · · 6 · · · · · · 2%
    Force:· · · · · · · · 0 · · · · · · 0%
    Good: · · · · · · · · 0 · · · · · · 0%
    Lawful: · · · · · · · 0 · · · · · · 0%
    Light:· · · · · · · · 0 · · · · · · 0%
    Negative: · · · · · · 0 · · · · · · 0%
    Poison: · · · · · · · 0 · · · · · · 0%
    Sonic:· · · · · · · · 6 · · · · · · 0%

    Class and Feat Selection
    ——————————————————————————————
    Level Class · · · · · ·Feats
    1 · · Ranger(1) · · · ·Standard: Precision
    · · · · · · · · · · · ·Favored Enemy: Favored enemy: Construct
    2 · · Ranger(2) · · · ·
    3 · · Ranger(3) · · · ·Standard: Dodge
    4 · · Ranger(4) · · · ·Dexterity: +1 Level up
    5 · · Ranger(5) · · · ·Favored Enemy: Favored enemy: Human
    6 · · Ranger(6) · · · ·Standard: Toughness
    7 · · Ranger(7) · · · ·
    8 · · Ranger(8) · · · ·Dexterity: +1 Level up
    9 · · Ranger(9) · · · ·Standard: Improved Critical: Slashing Weapons
    10· · Ranger(10)· · · ·Favored Enemy: Favored enemy: Orc
    11· · Ranger(11)· · · ·
    12· · Ranger(12)· · · ·Standard: Quicken Spell
    · · · · · · · · · · · ·Dexterity: +1 Level up
    13· · Ranger(13)· · · ·
    14· · Ranger(14)· · · ·
    15· · Ranger(15)· · · ·Standard: Maximize Spell
    · · · · · · · · · · · ·Favored Enemy: Favored enemy: Evil Outsider
    16· · Ranger(16)· · · ·Dexterity: +1 Level up
    17· · Ranger(17)· · · ·
    18· · Ranger(18)· · · ·Standard: Mobility
    19· · Ranger(19)· · · ·
    20· · Ranger(20)· · · ·Favored Enemy: Favored enemy: Giant
    · · · · · · · · · · · ·Dexterity: +1 Level up
    21· · Epic(1) · · · · ·Epic Feat: Overwhelming Critical
    22· · Epic(2) · · · · ·
    23· · Epic(3) · · · · ·
    24· · Epic(4) · · · · ·Epic Feat: Epic Toughness
    · · · · · · · · · · · ·Dexterity: +1 Level up
    25· · Epic(5) · · · · ·
    26· · Epic(6) · · · · ·Epic Destiny Feat: Perfect Two Weapon Fighting
    27· · Epic(7) · · · · ·Epic Feat: Blinding Speed
    28· · Epic(8) · · · · ·Epic Destiny Feat: Elusive Target
    · · · · · · · · · · · ·Dexterity: +1 Level up
    29· · Epic(9) · · · · ·Epic Destiny Feat: Dire Charge
    30· · Epic(10)· · · · ·Epic Feat: Epic Reflexes
    · · · · · · · · · · · ·Legendary: Scion of the Ethereal Plane

    Granted Feats
    ——————————————————————————————
    Deflect Arrows
    Evasion
    Hide in Plain Sight
    Oversized Two Weapon Fighting
    ——————————————————————————————

    Skills
    ——————————————————————————————
    Skill Points· · ·28 ·8· 8 ·8· 8 ·8· 9 ·9· 9 ·9· 9 ·9· 9 ·9 10 10 10 10 10 10
    Skill Name· · · ·01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20· Total Buffed
    ——————————————————————————————
    Balance · · · · · 2 ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ · · ·11.0 · 60.0
    Bluff · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 26.0
    Concentration · · · · · · ·1· 1 ·1· 1 ·2· 2 ·3· 1 ·1· 1 ·2· 2 ·1· 1 ·1· 1 ·1· ·23.0 · 63.0
    Diplomacy · · · · · · · · · · · · · ½ ·1· 1 ·½ 1½ 1½ 1½ ·1· ½ ·½· ½ ·½· ½ · · ·11.0 · 35.0
    Disable Device· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 31.0
    Haggle· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 20.0
    Heal· · · · · · · 4 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· ·23.0 · 45.0
    Hide· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 2 ·3· 3 ·3· 3 ·6· ·20.0 · 95.0
    Intimidate· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 21.0
    Jump· · · · · · · 2 ·2· 2 ·1· 1 ·1· 1 · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·10.0 · 27.0
    Listen· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 20.0
    Move Silently · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 63.0
    Open Lock · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 49.0
    Perform · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 21.0
    Repair· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 31.0
    Search· · · · · · 4 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· ·23.0 · 56.0
    Spell Craft · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 32.0
    Spot· · · · · · · 4 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· ·23.0 · 45.0
    Swim· · · · · · · 4 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·10.0 · 27.0
    Tumble· · · · · · 1 · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 1.0 · 50.0
    Use Magic Device· 2 ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ · · ·11.0 · 30.0
    ——————————————————————————————
    Available Points· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0
    ——————————————————————————————

    Self and Party Buffs
    ——————————————————————————————
    Camouflage
    Barkskin
    Freedom of Movement
    Fatesinger: Martial Hymn

    Active User Controlled Stances
    ——————————————————————————————
    Epic Defensive Fighting
    Aasimar: Scourge Bond
    Precision
    Quicken
    Shadar-Kai
    Brace
    Doublestrike
    Enchant Weapon
    Storm Dancer

    Active Auto Controlled Stances
    ——————————————————————————————
    Two Weapon Fighting
    Scimitar
    Light Armor
    Good
    Lawful
    ——————————————————————————————

    Enhancements: 80 APs
    ——————————————————————————————
    Aasimar: Scourge of the Undead – Points spent: 6
    1 Core ·(1) Stronger Bonds I
    2 Tier1 (1) Scourge Weapons
    3 Tier1 (2) Improved Recovery I
    4 Tier1 (1) Bold
    5 Tier2 (1) Improved Scourge Weapons
    ——————————————————————————————
    Deepwood Stalker – Points spent: 31
    1 Core ·(1) Far Shot
    2 Tier1 (1) Stealthy
    3 Tier1 (1) Stealthy
    4 Tier1 (1) Stealthy
    5 Tier1 (1) Increased Empathy
    6 Core ·(1) Sneak Attack
    7 Tier2 (2) Survivalist I
    8 Tier2 (1) Improved Weapon Finesse
    9 Tier1 (1) Increased Empathy
    10 Core ·(1) Called Shot: Exposing Strike
    11 Tier3 (2) Survivalist II
    12 Tier3 (1) Thrill of the Hunt
    13 Tier3 (1) Thrill of the Hunt
    14 Tier3 (1) Thrill of the Hunt
    15 Tier3 (1) Favored Hunter
    16 Tier3 (1) Favored Hunter
    17 Tier3 (1) Favored Hunter
    18 Tier1 (1) Increased Empathy
    19 Core ·(1) Advanced Sneak Attack
    20 Tier4 (2) Survivalist III
    21 Tier4 (1) Killer
    22 Tier4 (1) Killer
    23 Tier4 (1) Killer
    24 Tier4 (2) Merciful Shot
    25 Tier3 (2) Ability I: +1 Dexterity
    26 Core ·(1) Mark of the Hunted
    ——————————————————————————————
    Tempest – Points spent: 42
    1 Core ·(1) Shield of Whirling Steel
    2 Tier1 (1) Improved Defence
    3 Tier1 (1) Improved Defence
    4 Tier1 (1) Improved Defence
    5 Tier1 (2) Whirling Blades I
    6 Tier2 (2) Whirling Blades II
    7 Core ·(1) Tempest
    8 Tier2 (1) Improved Parry
    9 Tier2 (1) Improved Parry
    10 Tier2 (1) Improved Parry
    11 Core ·(1) Graceful Death
    12 Tier2 (1) Action Boost: Haste Boost
    13 Tier3 (2) Storm Dancer
    14 Tier3 (2) Whirling Blades III
    15 Tier1 (1) Improved Reaction
    16 Tier1 (1) Improved Reaction
    17 Tier4 (2) Storm Tempest
    18 Tier4 (2) Whirling Blades IV
    19 Tier4 (1) The Growing Storm
    20 Tier4 (1) The Growing Storm
    21 Tier4 (1) The Growing Storm
    22 Core ·(1) Deflect Arrows
    23 Tier1 (1) Improved Reaction
    24 Tier2 (1) Action Boost: Haste Boost
    25 Core ·(1) Whirlwind
    26 Tier5 (2) Dual Perfection
    27 Tier5 (1) Cuts: Tempest: Many Cuts
    28 Tier5 (2) Whirling Blades V
    29 Tier5 (1) Dance of Death
    30 Tier5 (1) Dance of Death
    31 Tier5 (1) Dance of Death
    32 Tier5 (1) Cuts: Tempest: Many Cuts
    33 Core ·(1) Dervish
    34 Tier5 (1) Cuts: Tempest: Many Cuts
    ——————————————————————————————
    Harper Agent – Points spent: 1
    1 Core ·(1) Agent of Good I
    ——————————————————————————————

    Active Destiny Tree
    ——————————————————————————————
    Shadowdancer – Points spent: 24
    1 Core ·(0) Shadow Training I
    2 Core ·(0) Shadow Training II
    3 Core ·(0) Shadow Training III
    4 Core ·(0) Shadow Training IV
    5 Core ·(0) Shadow Training V
    6 Core ·(0) Shadow Mastery
    7 Tier1 (1) Stealthy
    8 Tier1 (1) Stealthy
    9 Tier1 (1) Stealthy
    10 Tier1 (2) Ability I: +1 Dexterity
    11 Tier2 (1) Lithe
    12 Tier2 (1) Lithe
    13 Tier2 (1) Lithe
    14 Tier3 (1) Grim Precision
    15 Tier3 (1) Grim Precision
    16 Tier3 (1) Grim Precision
    17 Tier2 (2) Ability II: +1 Dexterity
    18 Tier3 (2) Ability III: +1 Dexterity
    19 Tier4 (2) Ability IV: +1 Dexterity
    20 Tier5 (1) Executioner’s Strike/Shot: Executioner’s Strike
    21 Tier5 (1) Executioner’s Strike/Shot: Executioner’s Strike
    22 Tier5 (1) Executioner’s Strike/Shot: Executioner’s Strike
    23 Tier5 (2) Sealed Soul
    24 Tier5 (1) Untouchable
    25 Tier6 (1) Dark Imbuement
    ——————————————————————————————

    Twists of fate – 26 of 26 Fate points spent.
    ——————————————————————————————
    Twist 1 – Tier 4: Fatesinger: Martial Hymn
    Twist 2 – Tier 3: Legendary Dreadnought: Critical Damage
    Twist 3 – Tier 1: Grandmaster of Flowers: A Dance of Flowers
    Twist 4 – Tier 1: Fatesinger: First Harmonic Chord

    Spell Power · · · · · · ·Base · ·Critical Chance· · Critical Multiplier.
    ——————————————————————————————
    Acid· · · · · · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
    Light/Alignment · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
    Cold· · · · · · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
    Electric· · · · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
    Fire· · · · · · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
    Force/Untyped · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
    Negative· · · · · · · · · 115 · · · 0%· · · · · · · · ·0
    Physical· · · · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
    Poison· · · · · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
    Positive· · · · · · · · · 391 · · · 0%· · · · · · · · ·0
    Repair· · · · · · · · · · 101 · · · 0%· · · · · · · · ·0
    Rust· · · · · · · · · · · 101 · · · 0%· · · · · · · · ·0
    Sonic · · · · · · · · · · ·91 · · · 0%· · · · · · · · ·0
    Universal · · · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
    ——————————————————————————————

    Weapon Damage
    ——————————————————————————————
    Melee Power:· 144.0
    Doublestrike: 72%
    Strikethrough: 20%
    Off-Hand attack Chance: 100%
    Off-Hand Doublestrike: 35%
    Fortification Bypass: 86%
    Dodge Bypass: 3%
    Helpless Damage bonus: 65%
    Ranged Power: 82.0· ·with Manyshot active: 162.0
    Doubleshot Chance: 0%

    Sneak Attack Attack bonus: 25
    Sneak Attack Damage: 18d6+41

    Main Hand: Nightshard
    On Hit· · · · ·8.00[1D6+3]+57 ·+ (1D6 Electric) * Melee Power + (1D6 Electric) * Melee Power
    Critical 14-18 (8.00[1D6+3]+60) * 3 ·+ 1D6 Electric + (1D6 Electric) * Melee Power
    Critical 19-20 (8.00[1D6+3]+60) * 5 ·+ 1D6 Electric + (1D6 Electric) * Melee Power
    DR Bypass: Byeshk, Magic, Slash

    Off Hand: Vulkoor’s Edge
    On Hit· · · · ·8.50[1D6+2]+57 ·+ (1D6 Electric) * Melee Power + (1D6 Electric) * Melee Power + 9D6 Poison
    Critical 14-18 (8.50[1D6+2]+60) * 3 ·+ 1D6 Electric + (1D6 Electric) * Melee Power + 9D6 Poison
    Critical 19-20 (8.50[1D6+2]+60) * 5 ·+ 1D6 Electric + (1D6 Electric) * Melee Power + 9D6 Poison
    DR Bypass: Magic, Slash

    Tactical DCs
    ——————————————————————————————
    Intimidate· · · · · · · · · · · · ·10+HD+Wis Mod vs d20 + 21 : d20 + Intimidate(21)
    Diplomacy · · · · · · · · · · · · ·CR+Quest Level vs d20 + 35 : d20 + Diplomacy(35)
    Bluff · · · · · · · · · · · · · · ·CR+Quest Level vs d20 + 26 : d20 + Bluff(26)
    Sunder· · · · · · · · · · · · · · ·Fortitude vs 19 : 10 + Str Mod(3) + Sunder(6)
    Trip· · · · · · · · · · · · · · · ·Balance vs 19 : 10 + Str Mod(3) + Trip(6)
    Dire Charge · · · · · · · · · · · ·Fortitude vs 84 : 20 + Max Mod(Str(3), Dex(35), Con(24), Int(15), Wis(4), Cha(3)) + Stun(29)
    Executioner’s Strike· · · · · · · ·Fortitude vs 95 : 7 + Max Mod(Dex(35), Int(15)) + Assassinate(23) + Character Level(30)
    ——————————————————————————————

    Equipped Gear Set : Standard
    ——————————————————————————————
    Armor · · · · Legendary Wildcard
    · · · · · · · +15 Enhancement Bonus
    · · · · · · · Fortification +214%
    · · · · · · · Physical Sheltering +54
    · · · · · · · Healing Amplification +85
    · · · · · · · False Life +81
    · · · · · · · Legendary Part of the Family
    · · · · · · · Green: Empty augment slot
    · · · · · · · Mythic: Empty augment slot
    · · · · · · · Reaper: Empty augment slot
    Belt· · · · · Legendary Belt of Sure Strikes
    · · · · · · · Magical Sheltering +54
    · · · · · · · Insightful Seeker +10
    · · · · · · · Quality Combat Mastery +5
    · · · · · · · Quality Accuracy +8
    · · · · · · · Green: Empty augment slot
    · · · · · · · Mythic: Empty augment slot
    · · · · · · · Reaper: Empty augment slot
    Boots · · · · The Shrouded Steps of the Beyond
    · · · · · · · Dexterity +22
    · · · · · · · Enhanced Ghostly
    · · · · · · · Insightful Dodge +10%
    · · · · · · · Quality Dodge +5%
    · · · · · · · Blue: Empty augment slot
    · · · · · · · Green: Empty augment slot
    · · · · · · · Yellow: Empty augment slot
    · · · · · · · Mythic: Empty augment slot
    · · · · · · · Reaper: Empty augment slot
    Bracers · · · Legendary Ironclad Armbands
    · · · · · · · Protection +17
    · · · · · · · Parrying +10
    · · · · · · · Equipped Healing Amplification +43
    · · · · · · · Devotion +214
    · · · · · · · Green: Empty augment slot
    · · · · · · · Mythic: Empty augment slot
    · · · · · · · Reaper: Empty augment slot
    Cloak · · · · Legendary Cloak of the City’s Champion
    · · · · · · · Extra Smites
    · · · · · · · Parrying +10
    · · · · · · · Insightful Constitution +10
    · · · · · · · Quality Physical Sheltering +13
    · · · · · · · Green: Empty augment slot
    · · · · · · · Mythic: Empty augment slot
    · · · · · · · Reaper: Empty augment slot
    Gloves· · · · Legendary Hammerfist
    · · · · · · · Insightful Doublestrike +11%
    · · · · · · · Cannith Combat Infusion
    · · · · · · · Seeker +21
    · · · · · · · Insightful Deadly +8
    · · · · · · · Legendary Part of the Family
    · · · · · · · Blue: Empty augment slot
    · · · · · · · Mythic: Empty augment slot
    · · · · · · · Reaper: Empty augment slot
    Goggles · · · Legendary Collective Sight
    · · · · · · · Quality Resistance +4
    · · · · · · · Temperance of Belief
    · · · · · · · Nearly Finished (SDCIWC): +21 Constitution
    · · · · · · · Nearly Finished (Ins SDCIWC): +10 Insightful Dexterity
    · · · · · · · Blue: Empty augment slot
    · · · · · · · Mythic: Empty augment slot
    · · · · · · · Reaper: Empty augment slot
    Helmet· · · · Legendary Umber Brim
    · · · · · · · Improved Quelling Strikes
    · · · · · · · Insightful Accuracy +16
    · · · · · · · Insightful Deception +8
    · · · · · · · Profane Well Rounded
    · · · · · · · Green: Empty augment slot
    · · · · · · · Mythic: Empty augment slot
    · · · · · · · Reaper: Empty augment slot
    Necklace· · · The Family’s Blessing
    · · · · · · · Quality Assassinate +2
    · · · · · · · Insightful Armor-Piercing +16
    · · · · · · · Deadly +17
    · · · · · · · Doublestrike +24%
    · · · · · · · Legendary Part of the Family
    · · · · · · · Yellow: Empty augment slot
    · · · · · · · Blue: Empty augment slot
    · · · · · · · Mythic: Empty augment slot
    · · · · · · · Reaper: Empty augment slot
    Ring1 · · · · Ring of the Silver Tongue
    · · · · · · · Improved Deception
    · · · · · · · Insightful Deception +8
    · · · · · · · Assassinate +9
    · · · · · · · Insightful Assassinate +4
    · · · · · · · Blue: Empty augment slot
    · · · · · · · Green: Empty augment slot
    · · · · · · · Mythic: Empty augment slot
    · · · · · · · Reaper: Empty augment slot
    Ring2 · · · · Legendary Celestial Ruby Ring
    · · · · · · · Stunning +23
    · · · · · · · Accuracy +33
    · · · · · · · Ghostly
    · · · · · · · Nearly Finished (SDI): +21 Intelligence
    · · · · · · · Green: Empty augment slot
    · · · · · · · Mythic: Empty augment slot
    · · · · · · · Reaper: Empty augment slot
    Trinket · · · Legendary Bottle of Smoke
    · · · · · · · Quality Dexterity +5
    · · · · · · · Smoke Screen
    · · · · · · · Speed +30%
    · · · · · · · Deception 17
    · · · · · · · Blue: Empty augment slot
    · · · · · · · Mythic: Empty augment slot
    · · · · · · · Reaper: Empty augment slot
    Weapon1 · · · Nightshard
    · · · · · · · Damage and Type 5[1d6+3] + 15 Slash, Byeshk, Magic
    · · · · · · · Critical Threat Range 18-20 x2
    · · · · · · · +15 Enhancement Bonus
    · · · · · · · Identity Crisis
    · · · · · · · Keen V
    · · · · · · · Utter Disintegration
    · · · · · · · Byeshk
    · · · · · · · Red: Empty augment slot
    · · · · · · · Orange: Empty augment slot
    · · · · · · · Mythic: Empty augment slot
    · · · · · · · Reaper: Empty augment slot
    Weapon2 · · · Vulkoor’s Edge
    · · · · · · · Damage and Type 5[1d6+2] + 15 Slash, Magic
    · · · · · · · Critical Threat Range 18-20 x2
    · · · · · · · +15 Enhancement Bonus
    · · · · · · · Poisonous 9
    · · · · · · · Metalline
    · · · · · · · Keen V
    · · · · · · · Sovereign Vorpal
    · · · · · · · Wayward Warrior Set
    · · · · · · · Trace of Madness: Empty augment slot
    · · · · · · · Red: Empty augment slot
    · · · · · · · Mythic: Empty augment slot
    · · · · · · · Reaper: Empty augment slot
    · · · · · · · Sentient Weapon Personality:
    · · · · · · · Filigree 1:
    · · · · · · · Filigree 2:
    · · · · · · · Filigree 3:
    · · · · · · · Filigree 4:
    · · · · · · · Filigree 5:
    · · · · · · · Filigree 6:
    · · · · · · · Filigree 7:
    · · · · · · · Filigree 8:
    · · · · · · · Filigree 9:
    · · · · · · · Filigree 10:
    · · · · · · · Filigree 11:
    · · · · · · · Filigree 12:
    · · · · · · · Filigree 13:
    · · · · · · · Filigree 14:
    · · · · · · · Filigree 15:
    ——————————————————————————————

    [/font]

    #16491
    Legend
    Member

    lo m8

    Nothing wrong with that gear set-up till maybe get bit more raid, will post mine below, looks like bit low on the PRR side, you don’t need blinding speed as got 15% on trinket, you also might not need dodge and mobility, with boots, reaper points and few enhancements it mostly removes need for any additional dodge, would enter a reaper quest and see how many u are over max.

    Will list some of important stats of my dex ranger below out of reaper so can compare, will send u screenshots of enhancement and destiny setup but yours look fine.

    imo elusive target not that gr8, maybe go for a dr breaker, also weapons u want to aim for are https://ddowiki.com/page/Item:The_Fractured_Elegance and craft a LGS dust

    I would change your bracers to https://ddowiki.com/page/Item:Legendary_Hallowed_Castigators u are only getting +17 prot from those above, rest is duplicated, these will max your mrr and give u
    27 more prr.

    Just seem to be missing Armor piercing and Insightful Stun, would prob need to get trinket I use to max the stun and then change bracers and ring to cover rest.

    Ranger stats:
    Dex: 87
    Con:67
    Saves
    80,96,57
    Prr: 213
    Mrr: 100
    hp:1922
    Fort bypass: 120
    melee power: 179
    Doublestrike: 70.02%
    Dodge: 30%

    Gear:
    Armor: Legendary Wildcard w/ imp agility +2 slotted
    Goggles: Leg Collect Sight +21 con/+10 ins con
    Helm: Silver Dragon w/+10 ins dex
    neckie: Leg Familys blessing
    Trinket: Leg Corroded Figurine ( makes dire charge viable for mid reaper and gives some nice extra prr)
    Cloak: Leg cloak of balance with +5 quality con
    Belt: Cornerstone Champion with +5 quality dex
    Gloves: Leg Hammerfist
    Boots: Shrouded steps of beyond
    Bracers: Slavers w/ shelter +45, Resist +14, UMD +7 and qty phys shelter.
    Ring1: Silver Tongue
    Ring2: Slavers w/ wis +17, Armor piercing +28, Tendon Slice and Qty Fort.

    I would go for your set-up for now and then see what comes with Fey, we all might be changing a lot of gear!

    Looking at destiny set-up would do following, take escape notice, nice to get rid of aggro, take full ranks of meld (one of best defensive abils in game), take 1 lvl of Executioner’s strike, u want shadow from and consume, form gr8 defence and consume one of main reasons to get assassin dc’s high, will give u image of mine.

    #16503
    Legend
    Member

    Also would put balances attacks in as a twist and sense weakness if your stuns are coming off a lot

    #16504
    Korvel
    Member

    Thanks will try to update in game and see how it goes

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

The Spellswords | Dungeons & Dragons Online | Ghallanda Server | Read about us