- This topic has 3 replies, 2 voices, and was last updated 4 years, 4 months ago by Korvel.
-
AuthorPosts
-
August 27, 2020 at 2:43 pm #16485KorvelMember
Hello all please find below what i concluded in a ranger pure nowadays. not an alternate weapon though but there should be some work that could be done. Please feel free to criticize
[font=courier]
Character name:
Classes: 20 Ranger, 10 Epic
Race: Aasimar Scourge · · ·Alignment: Lawful Good· · ·Start Tome Final
Str:· · ·8· · 6 · ·17 · · ·HP:· · · ·1685 · · ·AC:· ·129
Dex:· · 18· · 6 · ·80 · · ·PRR: · · · 149
Con:· · 18· · 6 · ·58 · · ·MRR: · · · ·89 · · ·+Healing Amp:· ·158
Int:· · 12· · 6 · ·41 · · ·Dodge: · 25/25 · · ·-Healing Amp:· · ·0
Wis:· · 10· · 6 · ·19 · · ·Fort:· · ·229% · · ·Repair Amp:· · · ·0
Cha:· · ·8· · 6 · ·16 · · ·SR:· · · · · 0 · · ·BAB: · · · · · · 20
DR:
Immunities: Level Drain, Freedom of MovementHeroic Past Lives
——————————————————————————————
Past Life: Artificer(2)
Past Life: Barbarian
Past Life: Bard
Past Life: Favored Soul
Past Life: Fighter
Past Life: Monk(2)
Past Life: Paladin
Past Life: Ranger(3)
Past Life: Rogue(2)
Past Life: Sorcerer(2)
Past Life: WarlockRacial Past Lives
——————————————————————————————
Past Life: Dragonborn
Past Life: HumanIconic Past Lives
——————————————————————————————
Past Life: Bladeforged(3)
Past Life: Purple Dragon Knight
Past Life: Shadar-KaiEpic Past Lives
——————————————————————————————
Past Life: Arcane Sphere: Enchant Weapon(2)
Past Life: Divine Sphere: Brace(2)
Past Life: Martial Sphere: Doublestrike
Past Life: Primal Sphere: Doubleshot(2)Special Feats
——————————————————————————————
Harper Agent Tree
Inherent Magical Resistance(2)
Inherent Physical ResistanceSaves:
——————————————————————————————
Fortitude:· · · · ·58
· vs Poison:· · · ·58
· vs Disease: · · ·58
Will: · · · · · · ·31
· vs Enchantment: ·33
· vs Illusion:· · ·33
· vs Fear:· · · · ·34
· vs Curse: · · · ·31
Reflex: · · · · · ·80*
· vs Traps: · · · ·87*
· vs Spell: · · · ·82*
· vs Magic: · · · ·80*
Marked with a * is no fail on a 1 if required DC metEnergy· · · ·Resistance and Absorbance
——————————————————————————————
Acid: · · · · · · · ·11 · · · · · · 2%
Chaos:· · · · · · · · 0 · · · · · · 0%
Cold: · · · · · · · ·11 · · · · · · 2%
Electric: · · · · · ·11 · · · · · ·29%
Evil: · · · · · · · · 0 · · · · · · 0%
Fire: · · · · · · · · 6 · · · · · · 2%
Force:· · · · · · · · 0 · · · · · · 0%
Good: · · · · · · · · 0 · · · · · · 0%
Lawful: · · · · · · · 0 · · · · · · 0%
Light:· · · · · · · · 0 · · · · · · 0%
Negative: · · · · · · 0 · · · · · · 0%
Poison: · · · · · · · 0 · · · · · · 0%
Sonic:· · · · · · · · 6 · · · · · · 0%Class and Feat Selection
——————————————————————————————
Level Class · · · · · ·Feats
1 · · Ranger(1) · · · ·Standard: Precision
· · · · · · · · · · · ·Favored Enemy: Favored enemy: Construct
2 · · Ranger(2) · · · ·
3 · · Ranger(3) · · · ·Standard: Dodge
4 · · Ranger(4) · · · ·Dexterity: +1 Level up
5 · · Ranger(5) · · · ·Favored Enemy: Favored enemy: Human
6 · · Ranger(6) · · · ·Standard: Toughness
7 · · Ranger(7) · · · ·
8 · · Ranger(8) · · · ·Dexterity: +1 Level up
9 · · Ranger(9) · · · ·Standard: Improved Critical: Slashing Weapons
10· · Ranger(10)· · · ·Favored Enemy: Favored enemy: Orc
11· · Ranger(11)· · · ·
12· · Ranger(12)· · · ·Standard: Quicken Spell
· · · · · · · · · · · ·Dexterity: +1 Level up
13· · Ranger(13)· · · ·
14· · Ranger(14)· · · ·
15· · Ranger(15)· · · ·Standard: Maximize Spell
· · · · · · · · · · · ·Favored Enemy: Favored enemy: Evil Outsider
16· · Ranger(16)· · · ·Dexterity: +1 Level up
17· · Ranger(17)· · · ·
18· · Ranger(18)· · · ·Standard: Mobility
19· · Ranger(19)· · · ·
20· · Ranger(20)· · · ·Favored Enemy: Favored enemy: Giant
· · · · · · · · · · · ·Dexterity: +1 Level up
21· · Epic(1) · · · · ·Epic Feat: Overwhelming Critical
22· · Epic(2) · · · · ·
23· · Epic(3) · · · · ·
24· · Epic(4) · · · · ·Epic Feat: Epic Toughness
· · · · · · · · · · · ·Dexterity: +1 Level up
25· · Epic(5) · · · · ·
26· · Epic(6) · · · · ·Epic Destiny Feat: Perfect Two Weapon Fighting
27· · Epic(7) · · · · ·Epic Feat: Blinding Speed
28· · Epic(8) · · · · ·Epic Destiny Feat: Elusive Target
· · · · · · · · · · · ·Dexterity: +1 Level up
29· · Epic(9) · · · · ·Epic Destiny Feat: Dire Charge
30· · Epic(10)· · · · ·Epic Feat: Epic Reflexes
· · · · · · · · · · · ·Legendary: Scion of the Ethereal PlaneGranted Feats
——————————————————————————————
Deflect Arrows
Evasion
Hide in Plain Sight
Oversized Two Weapon Fighting
——————————————————————————————Skills
——————————————————————————————
Skill Points· · ·28 ·8· 8 ·8· 8 ·8· 9 ·9· 9 ·9· 9 ·9· 9 ·9 10 10 10 10 10 10
Skill Name· · · ·01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20· Total Buffed
——————————————————————————————
Balance · · · · · 2 ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ · · ·11.0 · 60.0
Bluff · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 26.0
Concentration · · · · · · ·1· 1 ·1· 1 ·2· 2 ·3· 1 ·1· 1 ·2· 2 ·1· 1 ·1· 1 ·1· ·23.0 · 63.0
Diplomacy · · · · · · · · · · · · · ½ ·1· 1 ·½ 1½ 1½ 1½ ·1· ½ ·½· ½ ·½· ½ · · ·11.0 · 35.0
Disable Device· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 31.0
Haggle· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 20.0
Heal· · · · · · · 4 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· ·23.0 · 45.0
Hide· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 2 ·3· 3 ·3· 3 ·6· ·20.0 · 95.0
Intimidate· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 21.0
Jump· · · · · · · 2 ·2· 2 ·1· 1 ·1· 1 · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·10.0 · 27.0
Listen· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 20.0
Move Silently · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 63.0
Open Lock · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 49.0
Perform · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 21.0
Repair· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 31.0
Search· · · · · · 4 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· ·23.0 · 56.0
Spell Craft · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 0.0 · 32.0
Spot· · · · · · · 4 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 ·1· ·23.0 · 45.0
Swim· · · · · · · 4 ·1· 1 ·1· 1 ·1· 1 · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·10.0 · 27.0
Tumble· · · · · · 1 · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · 1.0 · 50.0
Use Magic Device· 2 ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ ·½· ½ · · ·11.0 · 30.0
——————————————————————————————
Available Points· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0· 0 ·0
——————————————————————————————Self and Party Buffs
——————————————————————————————
Camouflage
Barkskin
Freedom of Movement
Fatesinger: Martial HymnActive User Controlled Stances
——————————————————————————————
Epic Defensive Fighting
Aasimar: Scourge Bond
Precision
Quicken
Shadar-Kai
Brace
Doublestrike
Enchant Weapon
Storm DancerActive Auto Controlled Stances
——————————————————————————————
Two Weapon Fighting
Scimitar
Light Armor
Good
Lawful
——————————————————————————————Enhancements: 80 APs
——————————————————————————————
Aasimar: Scourge of the Undead – Points spent: 6
1 Core ·(1) Stronger Bonds I
2 Tier1 (1) Scourge Weapons
3 Tier1 (2) Improved Recovery I
4 Tier1 (1) Bold
5 Tier2 (1) Improved Scourge Weapons
——————————————————————————————
Deepwood Stalker – Points spent: 31
1 Core ·(1) Far Shot
2 Tier1 (1) Stealthy
3 Tier1 (1) Stealthy
4 Tier1 (1) Stealthy
5 Tier1 (1) Increased Empathy
6 Core ·(1) Sneak Attack
7 Tier2 (2) Survivalist I
8 Tier2 (1) Improved Weapon Finesse
9 Tier1 (1) Increased Empathy
10 Core ·(1) Called Shot: Exposing Strike
11 Tier3 (2) Survivalist II
12 Tier3 (1) Thrill of the Hunt
13 Tier3 (1) Thrill of the Hunt
14 Tier3 (1) Thrill of the Hunt
15 Tier3 (1) Favored Hunter
16 Tier3 (1) Favored Hunter
17 Tier3 (1) Favored Hunter
18 Tier1 (1) Increased Empathy
19 Core ·(1) Advanced Sneak Attack
20 Tier4 (2) Survivalist III
21 Tier4 (1) Killer
22 Tier4 (1) Killer
23 Tier4 (1) Killer
24 Tier4 (2) Merciful Shot
25 Tier3 (2) Ability I: +1 Dexterity
26 Core ·(1) Mark of the Hunted
——————————————————————————————
Tempest – Points spent: 42
1 Core ·(1) Shield of Whirling Steel
2 Tier1 (1) Improved Defence
3 Tier1 (1) Improved Defence
4 Tier1 (1) Improved Defence
5 Tier1 (2) Whirling Blades I
6 Tier2 (2) Whirling Blades II
7 Core ·(1) Tempest
8 Tier2 (1) Improved Parry
9 Tier2 (1) Improved Parry
10 Tier2 (1) Improved Parry
11 Core ·(1) Graceful Death
12 Tier2 (1) Action Boost: Haste Boost
13 Tier3 (2) Storm Dancer
14 Tier3 (2) Whirling Blades III
15 Tier1 (1) Improved Reaction
16 Tier1 (1) Improved Reaction
17 Tier4 (2) Storm Tempest
18 Tier4 (2) Whirling Blades IV
19 Tier4 (1) The Growing Storm
20 Tier4 (1) The Growing Storm
21 Tier4 (1) The Growing Storm
22 Core ·(1) Deflect Arrows
23 Tier1 (1) Improved Reaction
24 Tier2 (1) Action Boost: Haste Boost
25 Core ·(1) Whirlwind
26 Tier5 (2) Dual Perfection
27 Tier5 (1) Cuts: Tempest: Many Cuts
28 Tier5 (2) Whirling Blades V
29 Tier5 (1) Dance of Death
30 Tier5 (1) Dance of Death
31 Tier5 (1) Dance of Death
32 Tier5 (1) Cuts: Tempest: Many Cuts
33 Core ·(1) Dervish
34 Tier5 (1) Cuts: Tempest: Many Cuts
——————————————————————————————
Harper Agent – Points spent: 1
1 Core ·(1) Agent of Good I
——————————————————————————————Active Destiny Tree
——————————————————————————————
Shadowdancer – Points spent: 24
1 Core ·(0) Shadow Training I
2 Core ·(0) Shadow Training II
3 Core ·(0) Shadow Training III
4 Core ·(0) Shadow Training IV
5 Core ·(0) Shadow Training V
6 Core ·(0) Shadow Mastery
7 Tier1 (1) Stealthy
8 Tier1 (1) Stealthy
9 Tier1 (1) Stealthy
10 Tier1 (2) Ability I: +1 Dexterity
11 Tier2 (1) Lithe
12 Tier2 (1) Lithe
13 Tier2 (1) Lithe
14 Tier3 (1) Grim Precision
15 Tier3 (1) Grim Precision
16 Tier3 (1) Grim Precision
17 Tier2 (2) Ability II: +1 Dexterity
18 Tier3 (2) Ability III: +1 Dexterity
19 Tier4 (2) Ability IV: +1 Dexterity
20 Tier5 (1) Executioner’s Strike/Shot: Executioner’s Strike
21 Tier5 (1) Executioner’s Strike/Shot: Executioner’s Strike
22 Tier5 (1) Executioner’s Strike/Shot: Executioner’s Strike
23 Tier5 (2) Sealed Soul
24 Tier5 (1) Untouchable
25 Tier6 (1) Dark Imbuement
——————————————————————————————Twists of fate – 26 of 26 Fate points spent.
——————————————————————————————
Twist 1 – Tier 4: Fatesinger: Martial Hymn
Twist 2 – Tier 3: Legendary Dreadnought: Critical Damage
Twist 3 – Tier 1: Grandmaster of Flowers: A Dance of Flowers
Twist 4 – Tier 1: Fatesinger: First Harmonic ChordSpell Power · · · · · · ·Base · ·Critical Chance· · Critical Multiplier.
——————————————————————————————
Acid· · · · · · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
Light/Alignment · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
Cold· · · · · · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
Electric· · · · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
Fire· · · · · · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
Force/Untyped · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
Negative· · · · · · · · · 115 · · · 0%· · · · · · · · ·0
Physical· · · · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
Poison· · · · · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
Positive· · · · · · · · · 391 · · · 0%· · · · · · · · ·0
Repair· · · · · · · · · · 101 · · · 0%· · · · · · · · ·0
Rust· · · · · · · · · · · 101 · · · 0%· · · · · · · · ·0
Sonic · · · · · · · · · · ·91 · · · 0%· · · · · · · · ·0
Universal · · · · · · · · 102 · · · 0%· · · · · · · · ·0
——————————————————————————————Weapon Damage
——————————————————————————————
Melee Power:· 144.0
Doublestrike: 72%
Strikethrough: 20%
Off-Hand attack Chance: 100%
Off-Hand Doublestrike: 35%
Fortification Bypass: 86%
Dodge Bypass: 3%
Helpless Damage bonus: 65%
Ranged Power: 82.0· ·with Manyshot active: 162.0
Doubleshot Chance: 0%Sneak Attack Attack bonus: 25
Sneak Attack Damage: 18d6+41Main Hand: Nightshard
On Hit· · · · ·8.00[1D6+3]+57 ·+ (1D6 Electric) * Melee Power + (1D6 Electric) * Melee Power
Critical 14-18 (8.00[1D6+3]+60) * 3 ·+ 1D6 Electric + (1D6 Electric) * Melee Power
Critical 19-20 (8.00[1D6+3]+60) * 5 ·+ 1D6 Electric + (1D6 Electric) * Melee Power
DR Bypass: Byeshk, Magic, SlashOff Hand: Vulkoor’s Edge
On Hit· · · · ·8.50[1D6+2]+57 ·+ (1D6 Electric) * Melee Power + (1D6 Electric) * Melee Power + 9D6 Poison
Critical 14-18 (8.50[1D6+2]+60) * 3 ·+ 1D6 Electric + (1D6 Electric) * Melee Power + 9D6 Poison
Critical 19-20 (8.50[1D6+2]+60) * 5 ·+ 1D6 Electric + (1D6 Electric) * Melee Power + 9D6 Poison
DR Bypass: Magic, SlashTactical DCs
——————————————————————————————
Intimidate· · · · · · · · · · · · ·10+HD+Wis Mod vs d20 + 21 : d20 + Intimidate(21)
Diplomacy · · · · · · · · · · · · ·CR+Quest Level vs d20 + 35 : d20 + Diplomacy(35)
Bluff · · · · · · · · · · · · · · ·CR+Quest Level vs d20 + 26 : d20 + Bluff(26)
Sunder· · · · · · · · · · · · · · ·Fortitude vs 19 : 10 + Str Mod(3) + Sunder(6)
Trip· · · · · · · · · · · · · · · ·Balance vs 19 : 10 + Str Mod(3) + Trip(6)
Dire Charge · · · · · · · · · · · ·Fortitude vs 84 : 20 + Max Mod(Str(3), Dex(35), Con(24), Int(15), Wis(4), Cha(3)) + Stun(29)
Executioner’s Strike· · · · · · · ·Fortitude vs 95 : 7 + Max Mod(Dex(35), Int(15)) + Assassinate(23) + Character Level(30)
——————————————————————————————Equipped Gear Set : Standard
——————————————————————————————
Armor · · · · Legendary Wildcard
· · · · · · · +15 Enhancement Bonus
· · · · · · · Fortification +214%
· · · · · · · Physical Sheltering +54
· · · · · · · Healing Amplification +85
· · · · · · · False Life +81
· · · · · · · Legendary Part of the Family
· · · · · · · Green: Empty augment slot
· · · · · · · Mythic: Empty augment slot
· · · · · · · Reaper: Empty augment slot
Belt· · · · · Legendary Belt of Sure Strikes
· · · · · · · Magical Sheltering +54
· · · · · · · Insightful Seeker +10
· · · · · · · Quality Combat Mastery +5
· · · · · · · Quality Accuracy +8
· · · · · · · Green: Empty augment slot
· · · · · · · Mythic: Empty augment slot
· · · · · · · Reaper: Empty augment slot
Boots · · · · The Shrouded Steps of the Beyond
· · · · · · · Dexterity +22
· · · · · · · Enhanced Ghostly
· · · · · · · Insightful Dodge +10%
· · · · · · · Quality Dodge +5%
· · · · · · · Blue: Empty augment slot
· · · · · · · Green: Empty augment slot
· · · · · · · Yellow: Empty augment slot
· · · · · · · Mythic: Empty augment slot
· · · · · · · Reaper: Empty augment slot
Bracers · · · Legendary Ironclad Armbands
· · · · · · · Protection +17
· · · · · · · Parrying +10
· · · · · · · Equipped Healing Amplification +43
· · · · · · · Devotion +214
· · · · · · · Green: Empty augment slot
· · · · · · · Mythic: Empty augment slot
· · · · · · · Reaper: Empty augment slot
Cloak · · · · Legendary Cloak of the City’s Champion
· · · · · · · Extra Smites
· · · · · · · Parrying +10
· · · · · · · Insightful Constitution +10
· · · · · · · Quality Physical Sheltering +13
· · · · · · · Green: Empty augment slot
· · · · · · · Mythic: Empty augment slot
· · · · · · · Reaper: Empty augment slot
Gloves· · · · Legendary Hammerfist
· · · · · · · Insightful Doublestrike +11%
· · · · · · · Cannith Combat Infusion
· · · · · · · Seeker +21
· · · · · · · Insightful Deadly +8
· · · · · · · Legendary Part of the Family
· · · · · · · Blue: Empty augment slot
· · · · · · · Mythic: Empty augment slot
· · · · · · · Reaper: Empty augment slot
Goggles · · · Legendary Collective Sight
· · · · · · · Quality Resistance +4
· · · · · · · Temperance of Belief
· · · · · · · Nearly Finished (SDCIWC): +21 Constitution
· · · · · · · Nearly Finished (Ins SDCIWC): +10 Insightful Dexterity
· · · · · · · Blue: Empty augment slot
· · · · · · · Mythic: Empty augment slot
· · · · · · · Reaper: Empty augment slot
Helmet· · · · Legendary Umber Brim
· · · · · · · Improved Quelling Strikes
· · · · · · · Insightful Accuracy +16
· · · · · · · Insightful Deception +8
· · · · · · · Profane Well Rounded
· · · · · · · Green: Empty augment slot
· · · · · · · Mythic: Empty augment slot
· · · · · · · Reaper: Empty augment slot
Necklace· · · The Family’s Blessing
· · · · · · · Quality Assassinate +2
· · · · · · · Insightful Armor-Piercing +16
· · · · · · · Deadly +17
· · · · · · · Doublestrike +24%
· · · · · · · Legendary Part of the Family
· · · · · · · Yellow: Empty augment slot
· · · · · · · Blue: Empty augment slot
· · · · · · · Mythic: Empty augment slot
· · · · · · · Reaper: Empty augment slot
Ring1 · · · · Ring of the Silver Tongue
· · · · · · · Improved Deception
· · · · · · · Insightful Deception +8
· · · · · · · Assassinate +9
· · · · · · · Insightful Assassinate +4
· · · · · · · Blue: Empty augment slot
· · · · · · · Green: Empty augment slot
· · · · · · · Mythic: Empty augment slot
· · · · · · · Reaper: Empty augment slot
Ring2 · · · · Legendary Celestial Ruby Ring
· · · · · · · Stunning +23
· · · · · · · Accuracy +33
· · · · · · · Ghostly
· · · · · · · Nearly Finished (SDI): +21 Intelligence
· · · · · · · Green: Empty augment slot
· · · · · · · Mythic: Empty augment slot
· · · · · · · Reaper: Empty augment slot
Trinket · · · Legendary Bottle of Smoke
· · · · · · · Quality Dexterity +5
· · · · · · · Smoke Screen
· · · · · · · Speed +30%
· · · · · · · Deception 17
· · · · · · · Blue: Empty augment slot
· · · · · · · Mythic: Empty augment slot
· · · · · · · Reaper: Empty augment slot
Weapon1 · · · Nightshard
· · · · · · · Damage and Type 5[1d6+3] + 15 Slash, Byeshk, Magic
· · · · · · · Critical Threat Range 18-20 x2
· · · · · · · +15 Enhancement Bonus
· · · · · · · Identity Crisis
· · · · · · · Keen V
· · · · · · · Utter Disintegration
· · · · · · · Byeshk
· · · · · · · Red: Empty augment slot
· · · · · · · Orange: Empty augment slot
· · · · · · · Mythic: Empty augment slot
· · · · · · · Reaper: Empty augment slot
Weapon2 · · · Vulkoor’s Edge
· · · · · · · Damage and Type 5[1d6+2] + 15 Slash, Magic
· · · · · · · Critical Threat Range 18-20 x2
· · · · · · · +15 Enhancement Bonus
· · · · · · · Poisonous 9
· · · · · · · Metalline
· · · · · · · Keen V
· · · · · · · Sovereign Vorpal
· · · · · · · Wayward Warrior Set
· · · · · · · Trace of Madness: Empty augment slot
· · · · · · · Red: Empty augment slot
· · · · · · · Mythic: Empty augment slot
· · · · · · · Reaper: Empty augment slot
· · · · · · · Sentient Weapon Personality:
· · · · · · · Filigree 1:
· · · · · · · Filigree 2:
· · · · · · · Filigree 3:
· · · · · · · Filigree 4:
· · · · · · · Filigree 5:
· · · · · · · Filigree 6:
· · · · · · · Filigree 7:
· · · · · · · Filigree 8:
· · · · · · · Filigree 9:
· · · · · · · Filigree 10:
· · · · · · · Filigree 11:
· · · · · · · Filigree 12:
· · · · · · · Filigree 13:
· · · · · · · Filigree 14:
· · · · · · · Filigree 15:
——————————————————————————————[/font]
August 27, 2020 at 4:44 pm #16491LegendMemberlo m8
Nothing wrong with that gear set-up till maybe get bit more raid, will post mine below, looks like bit low on the PRR side, you don’t need blinding speed as got 15% on trinket, you also might not need dodge and mobility, with boots, reaper points and few enhancements it mostly removes need for any additional dodge, would enter a reaper quest and see how many u are over max.
Will list some of important stats of my dex ranger below out of reaper so can compare, will send u screenshots of enhancement and destiny setup but yours look fine.
imo elusive target not that gr8, maybe go for a dr breaker, also weapons u want to aim for are https://ddowiki.com/page/Item:The_Fractured_Elegance and craft a LGS dust
I would change your bracers to https://ddowiki.com/page/Item:Legendary_Hallowed_Castigators u are only getting +17 prot from those above, rest is duplicated, these will max your mrr and give u
27 more prr.Just seem to be missing Armor piercing and Insightful Stun, would prob need to get trinket I use to max the stun and then change bracers and ring to cover rest.
Ranger stats:
Dex: 87
Con:67
Saves
80,96,57
Prr: 213
Mrr: 100
hp:1922
Fort bypass: 120
melee power: 179
Doublestrike: 70.02%
Dodge: 30%Gear:
Armor: Legendary Wildcard w/ imp agility +2 slotted
Goggles: Leg Collect Sight +21 con/+10 ins con
Helm: Silver Dragon w/+10 ins dex
neckie: Leg Familys blessing
Trinket: Leg Corroded Figurine ( makes dire charge viable for mid reaper and gives some nice extra prr)
Cloak: Leg cloak of balance with +5 quality con
Belt: Cornerstone Champion with +5 quality dex
Gloves: Leg Hammerfist
Boots: Shrouded steps of beyond
Bracers: Slavers w/ shelter +45, Resist +14, UMD +7 and qty phys shelter.
Ring1: Silver Tongue
Ring2: Slavers w/ wis +17, Armor piercing +28, Tendon Slice and Qty Fort.I would go for your set-up for now and then see what comes with Fey, we all might be changing a lot of gear!
Looking at destiny set-up would do following, take escape notice, nice to get rid of aggro, take full ranks of meld (one of best defensive abils in game), take 1 lvl of Executioner’s strike, u want shadow from and consume, form gr8 defence and consume one of main reasons to get assassin dc’s high, will give u image of mine.
August 27, 2020 at 5:16 pm #16503LegendMemberAlso would put balances attacks in as a twist and sense weakness if your stuns are coming off a lot
August 27, 2020 at 6:31 pm #16504KorvelMemberThanks will try to update in game and see how it goes
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.